Badanie satysfakcji pracowniczej jest jednym z często prowadzonych badań w korporacjach. Jest ono dostawcą wiedzy zarówno o tym jak postrzegane są warunki płacowe oraz, jaka jest opinia pracowników o wdrożonej nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowniczych organizowane są zwykle w taki sposób: dokładne opisanie celu oceny satysfakcji, zdefiniowanie zestawu cech, określających cel badania, odwzorowanie cech w ankiecie badawczej, badanie ankietowe wśród respondentów, agregacja danych z ankiet oraz opracowanie raportu postbadawczego.
Zależnie od planu firmy część lub całe badanie często zlecane jest do przeprowadzenia niezależnej firmie consultingowej IT, mającej potencjał merytoryczny, by zrobić wszystkie powierzone jej prace połączone z oczekiwaną oceną.
Jednym z częstszych problemów merytorycznych związanych z przygotowaniem i przebiegu badań satysfakcji pracowników bywa formularz dla respondentów, który w zależności od możliwości firmy bywa w postaci papierowej ankiety lub wersji on-line, jeśli respondenci mają możliwość skorzystania z sieci intranetowej.
Niezależnie od rozwiązania, uzyskane w badaniu empirycznym analizy informacje z ankiet wprowadzane są do specjalnego narzędzia IT (w najprostszym przypadku jest to dedykowany arkusz kalkulacyjny), który przeprowadza przekształcenia danych oraz niezbędne rachunki. Ich adekwatność do celu decyduje o tym jak wysoka jest jakość wypracowanego w badaniu rezultatu.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz