Badanie satysfakcji pracowniczej jest jednym z często prowadzonychocen w organizacjach. Jest ono źródłem wiedzy odnośnie tego w jaki sposób odbierane są warunki płacowe oraz, jaka jest opinia pracowników o nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowników wykonywane są zwykle zgodnie z listą: dokładne określenie celu badania, określenie zestawu cech, określających cel badania, przeniesienie do ankiety badawczej, badanie ankietowe wśród respondentów, agregacja danych z ankiet i opracowanie raportu z badań.
Zależnie od planu korporacji wybrane części lub całe badanie często zlecane jest do przeprowadzenia zewnętrznej organizacji consultingowej IT, mającej potencjał merytoryczny, by przeprowadzić wszystkie zlecone jej prace związane z oczekiwaną oceną.
Jednym z większych problemów organizacyjnych towarzyszących organizacji i przeprowadzeniem analiz satysfakcji pracowników jest ankieta badawcza, która w zależności od warunków bywa w formie tradycyjnej ankiety lub wersji on-line, jeśli pracownicy mają możliwość skorzystania z sieci internetowej.
Pomijając wskazane rozwiązania, otrzymane w badaniu empirycznym oceny dane z ankiet przeniesione są do odpowiedniego narzędzia - programu komputerowego - (w najprostszym przypadku może być to dedykowany plik arkusza), który przeprowadza przekształcenia danych oraz niezbędne rachunki. Ich adekwatność do celu określa o tym jaka jest jakość określonej w analizie wyniku.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4 Blog 5
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz