sobota, 12 listopada 2011

Badanie satysfakcji pracowniczej. Raport postbadawczy

Badanie satysfakcji pracowniczej jest jednym z często prowadzonychocen w organizacjach. Jest ono źródłem wiedzy odnośnie tego w jaki sposób odbierane są warunki płacowe oraz, jaka jest opinia pracowników o nowej organizacji ich pracy.

Badania satysfakcji pracowników wykonywane są zwykle zgodnie z listą: dokładne określenie celu badania, określenie zestawu cech, określających cel badania, przeniesienie do ankiety badawczej, badanie ankietowe wśród respondentów, agregacja danych z ankiet i opracowanie raportu z badań.

Raport oceny satysfakcji pracowniczejZależnie od planu korporacji wybrane części lub całe badanie często zlecane jest do przeprowadzenia zewnętrznej organizacji consultingowej IT, mającej potencjał merytoryczny, by przeprowadzić wszystkie zlecone jej prace związane z oczekiwaną oceną.

Jednym z większych problemów organizacyjnych towarzyszących organizacji i przeprowadzeniem analiz satysfakcji pracowników jest ankieta badawcza, która w zależności od warunków bywa w formie tradycyjnej ankiety lub wersji on-line, jeśli pracownicy mają możliwość skorzystania z sieci internetowej.

Pomijając wskazane rozwiązania, otrzymane w badaniu empirycznym oceny dane z ankiet przeniesione są do odpowiedniego narzędzia - programu komputerowego - (w najprostszym przypadku może być to dedykowany plik arkusza), który przeprowadza przekształcenia danych oraz niezbędne rachunki. Ich adekwatność do celu określa o tym jaka jest jakość określonej w analizie wyniku.


Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4 Blog 5
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz