Badanie satysfakcji pracowniczej to jedno z często prowadzonychocen w firmach. Może być źródłem wiedzy o tym jak odbierane są warunki pracy jak również, jaka jest opinia pracowników o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowniczych prowadzone są zwykle zgodnie ze schematem: precyzyjne określenie celu badania, naszkicowanie zestawu cech, które określają cel, odwzorowanie cech w ankiecie oceny, zebranie danych w badaniu ankietowym, rachunki na otrzymanych danych empirycznych oraz napisanie raportu po badaniu.
Adekwatnie do planu organizacji określone fragmenty lub całość badania najczęściej zlecane jest do wykonania niezależnej organizacji konsultingowej z obszaru HR, mającej potencjał merytoryczny, by zrobić wszystkie zamówione u niej prace związane z oczekiwaną oceną.
Jednym z częstszych problemów organizacyjnych towarzyszących organizacji i przeprowadzeniem analiz satysfakcji pracowniczych bywa ankieta badawcza, która zależnie od możliwości firmy istnieje w formie papierowej ankiety lub wersji on-line, jeśli oceniający dostęp do sieci internetowej.
Pomijając wskazane rozwiązania, otrzymane w badaniu empirycznym analizy dane z formularzy wprowadzane są do dedykowanego narzędzia - programu komputerowego - (w wielu sytuacjach jest to przygotowany specjalnie plik arkusza), który dokonuje przekształcenia danych oraz analizy statystyczne. Ich przejrzystość decyduje m.in. jaka jest jakość określonej w analizie rezultatu.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz