środa, 16 listopada 2011

Badanie satysfakcji pracowniczej. Raport po badaniu

Badanie satysfakcji pracowniczej to jedno z często prowadzonychocen w firmach. Może być źródłem wiedzy o tym jak odbierane są warunki pracy jak również, jaka jest opinia pracowników o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.

Badania satysfakcji pracowniczych prowadzone są zwykle zgodnie ze schematem: precyzyjne określenie celu badania, naszkicowanie zestawu cech, które określają cel, odwzorowanie cech w ankiecie oceny, zebranie danych w badaniu ankietowym, rachunki na otrzymanych danych empirycznych oraz napisanie raportu po badaniu.

Raport oceny satysfakcji pracowniczejAdekwatnie do planu organizacji określone fragmenty lub całość badania najczęściej zlecane jest do wykonania niezależnej organizacji konsultingowej z obszaru HR, mającej potencjał merytoryczny, by zrobić wszystkie zamówione u niej prace związane z oczekiwaną oceną.

Jednym z częstszych problemów organizacyjnych towarzyszących organizacji i przeprowadzeniem analiz satysfakcji pracowniczych bywa ankieta badawcza, która zależnie od możliwości firmy istnieje w formie papierowej ankiety lub wersji on-line, jeśli oceniający dostęp do sieci internetowej.

Pomijając wskazane rozwiązania, otrzymane w badaniu empirycznym analizy dane z formularzy wprowadzane są do dedykowanego narzędzia - programu komputerowego - (w wielu sytuacjach jest to przygotowany specjalnie plik arkusza), który dokonuje przekształcenia danych oraz analizy statystyczne. Ich przejrzystość decyduje m.in. jaka jest jakość określonej w analizie rezultatu.


Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz