Badanie satysfakcji pracowniczej to jedno z często prowadzonychocen w firmach. Może być źródłem obrazu zarówno odnośnie tego jak odbierane są warunki pracy jak również, co sądzą pracownicy o nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowników organizowane są najczęściej analogicznie do listy: precyzyjne opisanie celu badania, naszkicowanie zbioru cech, określających cel badania, przeniesienie do ankiety oceny, zebranie danych w badaniu ankietowym, agregacja danych z ankiet i napisanie raportu postbadawczego.
W zależności od planu korporacji wybrane obszary lub całe badanie najczęściej przekazywane jest do realizacji wybranej firmie konsultingowej, mającej potencjał merytoryczny, by przygotować wszystkie zlecone jej prace połączone z oczekiwaną oceną.
Jednym z większych problemów merytorycznych związanych z przygotowaniem i przebiegu ocen satysfakcji pracowników jest formularz badania, który zależnie od możliwości firmy bywa w postaci tradycyjnej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli oceniający dostęp do sieci firmowej.
Niezależnie od rozwiązania, otrzymane w ocenie ankietowej oceny informacje z ankiet przeniesione są do odpowiedniego narzędzia IT (w wielu sytuacjach jest to dedykowany plik Excel), który przeprowadza łączenia danych i wymagane obliczenia. Ich jakość określa m.in. jak duża jest jakość otrzymanego w badaniu rezultatu.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4 Blog 5
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz