piątek, 11 listopada 2011

Badanie satysfakcji pracowniczej. Raport postbadawczy

Badanie satysfakcji pracowniczej to jedno z często prowadzonychocen w firmach. Może być źródłem obrazu zarówno odnośnie tego jak odbierane są warunki pracy jak również, co sądzą pracownicy o nowej struktury organizacyjnej.

Badania satysfakcji pracowników organizowane są najczęściej analogicznie do listy: precyzyjne opisanie celu badania, naszkicowanie zbioru cech, określających cel badania, przeniesienie do ankiety oceny, zebranie danych w badaniu ankietowym, agregacja danych z ankiet i napisanie raportu postbadawczego.

Raport oceny satysfakcji pracowniczejW zależności od planu korporacji wybrane obszary lub całe badanie najczęściej przekazywane jest do realizacji wybranej firmie konsultingowej, mającej potencjał merytoryczny, by przygotować wszystkie zlecone jej prace połączone z oczekiwaną oceną.

Jednym z większych problemów merytorycznych związanych z przygotowaniem i przebiegu ocen satysfakcji pracowników jest formularz badania, który zależnie od możliwości firmy bywa w postaci tradycyjnej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli oceniający dostęp do sieci firmowej.

Niezależnie od rozwiązania, otrzymane w ocenie ankietowej oceny informacje z ankiet przeniesione są do odpowiedniego narzędzia IT (w wielu sytuacjach jest to dedykowany plik Excel), który przeprowadza łączenia danych i wymagane obliczenia. Ich jakość określa m.in. jak duża jest jakość otrzymanego w badaniu rezultatu.


Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4 Blog 5
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz