Bardzo niedocenianym obszarem podczas przygotowaniu kursu szkoleniowego są antrakty na kawę i ciastko zwykle zwane jako: przerwa kawowa. Zwykle organizowane są trzy w przebiegu dnia szkoleniowego i ułatwiają one uczestnikom szkolenia „rozprostować kości".
W trakcie standardowej przerwy na herbatę, obsługa ośrodka szkoleniowego podaje napoje gorące i zimne. Z reguły podawane są drobne cukierki oraz niewyszukane paluszki itp.
Szkolący się , co nie dziwi, widzą przerw na kawę w kategoriach istotnego wkładu do czasu przebiegu szkolenia. Nie dostrzegają, bo niczym one szczególnie nie wyróżniają się i to bez znaczenia w jakim hotelu przebiega trening.
Trafiają się jednak sytuacje gdzie organizator usługi dla HR nie tylko dba o odpowiednie wyposażenie sali szkoleniowej jak również przykłada maksimum aktywnośći na przygotowaniu kateringu a także przerywników na kawę. W tej sytuacji zwykle przerwy organizowane są najczęściej w charakterze otwartych przerw kawowych.
W sytuacji takich przerw owoce, przekąski, często pokrojone bułki i coś do położenia na nie, kawa herbata, ciastka itp. stale są uzupełniane przez kelnerów i są dostępne dla uczestników kursu stale jego trwania. Znacząco podnosi to atmosferę wśród uczestników treningu i ten sposób wzmacnia efekty biznesowe prowadzonych działań rozwojowych pracowników.
Inne blogi: Blog 1 Blog 2 Blog 3 Blog 4 Blog 5
Słowa kluczowe: organizacja szkoleń, usługi hr, organizacja procesu szkoleniowego, efekty biznesowe szkoleń, sala szkoleniowa, przerwa kawowa, przerwa na kawę, katering, catering, uczestnicy szkoleń
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz